החינוך כבבואה של העיר

תלֿ אביב-יפו, אין כמוה בעולם. 

טבע, מורשת, תרבות, אדריכלות ובעיקר מגוון תרבויות, דתות וקולות.

 כל אלה שזורים בעשייה החינוכית שלנו, בוא להכיר מקרוב את מגדלורי החינוך.

בואו לראות איך העיר הופכת לכיתה והחינוך כולו כבבואה של העיר.

 

נצא לדרך...

חוף ים, או סלע כורכר, לראות הופעה בגן העצמאות? פניני התרבות והמורשת של העיר  משתלבים בחיי היום יום של אשכול גנים בן יהודה, לצפייה במיקום בגוגל מפות בעברו הרחוק – סמינר לוינסקי למורים ולגננות. כיום מהווה בית חם לכ- 320 ילדות וילדים, ב -10 כיתות גן, וגן חינוך מיוחד.

באשכול גנים טשרניחובסקי לצפייה במיקום בגוגל מפות שממוקם במרכז העיר, כל יום הוא הזדמנות  לבקר במוסדות התרבות באזור ולהגיד שלום לבאי המרכז לקהילה הגאה. הצטרפו אלינו ותחוו עמנו יום תל אביבי טיפוסי

בבית הספר עירוני ה', לצפייה במיקום בגוגל מפות שממוקם  ליד נמל תל אביב,  הלמידה בים, מדידת זרמים והפלגה הם שגרה וחלק ממסלול ייחודי של מדעי הים והסביבה. אך לא רק, לימודי הרובוטיקה והיזמות הם חלק מה DNA – ככה זה בעיר הגדולה. 

לא הרחק משם ילדי וילדות בית ספר גרץ לצפייה במיקום בגוגל מפות יוצאים ללמוד בשכונה. יחד הם מזהים מילים ושלטים, משוחחים על כללי הזהירות בדרכים ומשחקים משחקים. בבית הספר 22 כיתות, מתוכן 4 כיתות מחוננים. הקהילה בבית הספר מעורבת ובונה יחד עם הצוות את ייחודיות "יוצרות.ים מעורבות חברתית". מוזמנים לשיח פתוח עם התלמידים, עם המורות והמורים ועם הורים שיספרו על התהליכים שקורים בבית הספר.  

נבחרת כדורגל לבנות? שלטי כניסה שפונים בשפה מגדרית שיוויונית? לא מדובר כאן רק באופן שבו אנחנו כותבות, אלא מתבטא בשגרה היומיומית שלנו. צוות בית הספר נותן ביטוי רב להבדלים המגדריים כבר מגיל צעיר. שיוויון מגדרי מקודם הן בפן הפדגוגי והן בפן החברתי. בואו, לבקר אותנו בבית הספר בבלי ירושלמי. לצפייה במיקום בגוגל מפות

חינוך מודע מגדר מבקש להקנות כלים לקריאה ביקורתית של המציאות המגדרית, להמיר תפיסות מקובלות בתפיסות שיוויוניות, ולאפשר לבנים ולבנות מימוש עצמי ללא מחסומים מכל סוג שהוא. בואו לראות הלכה למעשה גם בתיכון הסמוך.

.

בבית הספר ליידי דייויס, תל אביב התיכון הרב תחומי, לצפייה במיקום בגוגל מפות יש מגמת מגדר ייחודית ברמה ארצית, אפשר למצוא בה חינוך לשוויון מגדרי, רגישות תרבותית באמצעות חמישה תחומי דעת עיקריים: סוציולוגיה, אמנות, תקשורת, משפט וספרות. בתעודת הבגרות הוכר התחום כמדעי החברה- 5 יח"ל. מצטרפות?

מה הייתם עושים אם היה לכם קיר לבן? ואיך צוללים ללמידה בצוללת צהובה? בבית הספר היובל, לצפייה במיקום בגוגל מפות כל שאלה היא הזדמנות  למחשבה יצירתית, כי להיות פורץ דרך זה לא רק בפדגוגיה, זה גם בעשייה. אחד העקרונות החינוכיים של בית הספר הוא לחיות את המקום ולהתחבר להוויה ולמסרים האורבניים של העיר. בואו להיות שותפים בתהליך היצירה לחפש ולמצוא  מסרים של: העצמה, למידה פעילה  בשילוב דיאלוג שיח ויצירתיות.

הישיבה לאמנויות ומדעים – בר אילן לצפייה במיקום בגוגל מפות היא ישיבה תיכונית, שממוקמת בלב שדרות רוטשילד ובה מגוון של תלמידים ואנשי צוות. הם לומדים תחומים מגוונים בדגש על אמנויות. הישיבה מדרבנת את תלמידיה לחשוב באופן עצמאי ולפתח יצירתיות בהבנת מקורות ההלכה והמחשבה היהודית. חלק מהתלמידים ומאנשי הצוות אינם מבני הקהילה הדתית, מתוך המגוון נוצרים מפגשים מרתקים, יצירות חדשות ורעיונות פדגוגיים מקוריים.

דילוג לתוכן