רק בהצבעה!?
על פדגוגיה פורצת דרך

דמיינו שאתם חוזרים במנהרת הזמן למסדרונות בית הספר או יושבות בכיתה ולומדות. איך זה מרגיש? אצלנו בטוח תרגישו שהכול השתנה…במרחבי הלמידה כבר לא רואים שורות, בתכניות הלימוד כבר אין אחידות. יש אפשרויות בחירה ותפקידים לכולם.

בפדגוגיה פורצת דרך יודעים ששינויים חייבים להיות בלב העשייה החינוכית ובשגרה של כל מורה, תלמיד ותלמידה כל הזמן. איך עושים את השינוי לאפשרי וכיצד מכניסים חדשנות למערכת חינוך ציבורית?

הצטרפו למסע מרתק ושונה בחינוך ציבורי

 

נצא לדרך...

צוקי אביב לצפייה במיקום בגוגל מפות הוא לא עוד בית ספר במבנה חדשני, שקוף, צבעוני ומזמין, תראו ילדות  וילדים יוצרים במרחבי למידה שונים – בחוץ ובפנים. מחול, אמנות, נגרות, מוזיקה ותאטרון, את כולם מוביל צוות צעיר, נמרץ ומסור, שמלמד בדרכים מגוונות: דרך למידת חקר,  משחק, למידת עמיתים תעוזה, יצירתיות והמון אמונה. הצטרפו לשיח עם הצוות החינוכי והתלמידים  ולסיור במרחבי למידה.

מי אמר שבבית ספר צריך ללמוד רק בכיתה? שתלמידות לא יכולות לבחור איך להעריך את עצמן? שאלות אלו עומדות לנגד עיני צוות בית הספר קריית החינוך אורט סינגאלובסקי. לצפייה במיקום בגוגל מפות  אצלנו תוכלו לראות מרחבי למידה חדשניים בחוץ ובפנים, למידה באמצעות אמצעים דיגיטליים ללא ספרים. ואולי תרגישו שאתם באוניברסיטה בשל שלל הקורסים הרב תחומיים שפותחו על ידי הצוות החינוכי לפי תחומי עניין. אז למה אתם מחכים? בואו לבקר. 

בית ספר ארזים הינו מרחב  לימודי חברתי ונעים,עבור כל התלמידות ותלמידים שלנו.
מה לומדים? פחות זה יותר! המקצועות התאגדו לשלושה אשכולות שמנגישים את הידע בצורה מעניינת שמזמינה חשיבה מקורית
איך לומדים? דיפרנציאלי, קבוצתי ומבוסס בחירה. לכל ילדה וילד.
איפה לומדים? בכל מקום! במסדרון, בחצר, בגינה הקהילתית ואפילו במשרד המנהל:)

נבחרת כדורגל לבנות? שלטי כניסה שפונים בשפה מגדרית שיוויונית? לא מדובר כאן רק באופן שבו אנחנו כותבות, אלא מתבטא בשגרה היומיומית שלנו. צוות בית הספר נותן ביטוי רב להבדלים המגדריים כבר מגיל צעיר. שיוויון מגדרי מקודם הן בפן הפדגוגי והן בפן החברתי. בואו, לבקר אותנו בבית הספר בבלי ירושלמילצפייה במיקום בגוגל מפות

חינוך מודע מגדר מבקש להקנות כלים לקריאה ביקורתית של המציאות המגדרית, להמיר תפיסות מקובלות בתפיסות שיוויוניות, ולאפשר לבנים ולבנות מימוש עצמי ללא מחסומים מכל סוג שהוא. בואו לראות הלכה למעשה גם בתיכון הסמוך.

אם תגיעו בבוקר לעירוני יד' תשימו לב, לקבוצות תלמידות ותלמידים השקועים בשיח ולמידה. זו רק אחת הסדירויות המאפשרת פירוק מבנה השעות והכיתה המוכרים. וכל זאת באמצעות מערך חונכות מסועף כך שכל אחת ואחד, מקבלים יחס אישי ומותאם בכל יום ויום.  שינוי זה מייצר מציאות חדשה בחיי בית הספר.

שעה גמישה, מפגשי שיח, יצירה משחוק, וחינוך פיננסי זו השגרה בבית הספר מירון . פעם לומדים במליאה ופעם בקבוצות קטנות, ובמהלך יום הלימודים יוצאים לירקון ללמוד ולחקור. הרכב כיתות שלנו משתנה במהלך יום הלימודים. הצטרפו אלינו לשיחת סיכום יום או לשיחת איוורור רגשות לאחר ההפסקה ולחוות איתנו יום של פריצות דרך.

בכל יום בבית ספר דוד ילין יוצאים למסע מרתק במרחבים המגוונים והצבעוניים בלמידה והערכה  סביב חמש האינטליגנציות, בתחנות ומרכזי למידה. בדרך זו, כל תלמידה ותלמיד לומדים להתבונן אל תוך ה"אני הפנימי", לבחון  את החוזקות בדגש על הנעה פנימית. ולייצר למידה הדינמית השוברת את קירות הכתה. 

דילוג לתוכן