כיכר העיר - אדריכלות פדגוגית
חוץ ופנים

יפה מבחוץ וגם מבפנים. נקודת מבט ויזואלית מבחינה עיצובית ואדריכלית המלמדת על אתגריה של העיר ועל הפתרונות היצירתיים המותאמים ללמידה ולהוראה אחרת.

לוח, גיר ומפה על הקיר הם כבר מזמן לא הסטנדרט הבסיסי כשמדובר במבני חינוך. בואו לראות מקרוב מרחבי למידה מלאי השראה, שנמצאים בכל פינה ושמחזקים את תחושת הרווחה של התלמידים והמורים המאפשרים גמישות וסביבת לימודים רגועה.

מקום בו האדריכלות והפדגוגיה שלובות  יחדיו

נצא לדרך...

דרום העיר

תיכון להייטק ואמנויות לצפייה במיקום בגוגל מפות ע"ש שמעון פרס, שם דגש על מקצועות הייטק, סייבר, תכנות ורובוטיקה לצד מגמות איכותיות לאמנות, מוזיקה וקולנוע. האדריכלות תואמת את התפיסה החינוכית וכוללת מרחבי למידה חוץ כיתתיים, כיתות שקופות, ספרייה פתוחה בחלל מרכזי וחדרי ספח ייחודיים. מדובר במבנה שהוא סנונית ראשונה ועוגן חינוכי להתחדשות השכונה. בית הספר תוכנן כך שהוא מנצל את תוואי הטופוגרפיה ליצירת חללים ייחודיים וממזער את מספר גרמי המדרגות שנדרש לעלות בהתנהלות השוטפת. המקום מתוכנן עם חצרות, מרפסות וגגות המחוברות לחללים המרכזיים של בית הספר.
אדריכלים: וינשטיין ועדיה.

המרכז החינוכי ליבנה לצפייה במיקום בגוגל מפות נבנה בדרום מזרח העיר בין שכונת ליבנה לשכונות עזרא והארגזים. בית הספר מהווה עוגן להתחדשות השכונה מתוך הנחת היסוד שמוסדות חינוך איכותיים הם גורם מכריע שמושך אוכלוסייה לבחור את מקום המגורים ומשפר את השירות לאוכלוסייה הקיימת. מדובר במרכז שתוכנן בראייה עתידית ובו שני בתי ספר, בעתיד עם הגידול ביח' הדיור, מתוכנן גם אשכול גנים ואולם ספורט.

אדריכלים: מורן פלמוני ויפתח וקס באמצעות עזרה וביצרון

אשכול גנים נווה שאנן, לצפייה במיקום בגוגל מפות משמש בית לתשעה גנים לילדים ולילדות שמתגוררים בשכונה. הפרויקט תוכנן כמבנה אחד, שכולל שתי קומות וגג כדי להותיר כמה שיותר שטחים פתוחים סביב. הושקעה מחשבה  לחוויית הילדים בחלל מנקודות המבט (מגובה ילד)

משרד אדריכלים: פלסנר צילום מיקאלה-ברוסטו

בביקור תוצג התפיסה החינוכית, חינוך לקיימות ופרויקט תיבות קינים לסיסים.

:

בבית הספר חורב לצפייה במיקום בגוגל מפות שמתכנניו קיבלו את פרס רוקח היוקרתי על התכנון שלו, האדריכלות הייתה כוח מניע שהוביל שינוי חינוכי. בית הספר תוכנן כך שיש הפרדת חצרות לקבוצות הגיל השונות באופן שמותאם לאוכלוסייה ייחודית. הבניין כולל חצרות במפלסים שונים כמו מגרש ספורט במרפסת.
אדריכלים: מורן פלמוני ויפתח וקס.

מרכז העיר

בעקבות המחסור ההולך והגובר בשטחי ציבור במרכז העיר, נבנו לאחרונה שני בתי ספר על קרקע מצומצמת בצפיפות גבוהה ובבנייה לגובה. על אף האילוצים, ניתנה כאן הזדמנות לאפיין בתי ספר פורצי דרך וייחודיים המשתלבים בסביבתם הקרובה.

בית ספר ביכורים המכיל לצפייה במיקום בגוגל מפות בבנייתו הושקעה מחשבה מרובה ביצירה של סביבת למידה שתדע להכיל את השונות של התלמידים והתלמידות כולם, לא בהכרח עם צרכים מיוחדים, אלא שונות באשר היא. בית הספר שתוכנן בעבור 24 כיתות, בנוי כחלק מקומפלקס, שכולל 3 כיתות גן ואולם ספורט המשמש את הקהילה בשעות אחר הצהריים. נבנו בו חצרות בגג ובקומות, ומרחבי למידה חוץ כיתתיים מוגדלים לרווחת התלמידים. מרחבים אלו עוצבו בהתאמה לתפיסה המכילה של בית הספר.

אדריכלים: ציונוב ויתקון.

מידטאון הוא תוצאה של מיזם פורץ דרך של עיריית תל אביב יפו, שבו נכסים עירוניים מושכרים למפעילים פרטיים שעומדים בקריטריונים של איכות שהגדיר האגף לקידום הגיל הרך במינהל החינוך.שיתוף הפעולה בין מפעילי הגן, סטודיו העיצוב MOLET ומעצבת הפנים אילת זיו מצליח להפוך מבנה הייטקי בלב תל אביב לסביבה חמימה וכפרית לפעוטות מגיל שנה עד שלוש

הגן במידטאון הוא סנונית ראשונה לבאים אחריו. העיצוב והרהיטים כולה עבודת מחזור של משטחי עץ מאתר הבנייה של מגדלי מידטאון וחיזוק רעיון הקיימות.

בית הספר גבעון לצפייה במיקום בגוגל מפות הוקם בלב העיר, במקום שבעבר שכן השוק הסיטונאי, וכיום הוא מתחם של מגורים, בילוי ומסחר. בית ספר פורץ דרך בפן הפדגוגי שמחובר למיקום שלו. התכנון האדריכלי כלל יצירת חצר על גג קניון TLV. בחללים הפנימיים: מחיצות שקופות, קירות הזזה המאפשרים לחבר יחידות לימוד לחלל אחד גדול בהתאם לצרכי הלימוד של אשכול הגנים ובית הספר ואף ניתן להגיע ממגדלי המגורים דרך הגינה ציבורית.

אדריכלים: אלי אליקים.

בית ספר גבעון

צפון העיר

צוקי אביב לצפייה במיקום בגוגל מפות במבנה חדשני, שקוף, צבעוני ומזמין, תראו ילדות וילדים לומדים ויוצרים במרחבי למידה שונים – בחוץ ובפנים, כמו מחול, אמנות, נגרות, מוזיקה ותאטרון.  בואו לסייר ולראות כיצד האדריכלות מייצרת ומאפשרת פדגוגיה פורצת דרך.

באה אדריכלים 

בית חינוך בית צורי לצפייה במיקום בגוגל מפות יסודי צומח בשכונת רמת אביב. בית ספר יסודי, ראשון מסוגו, המתנשא לגובה של 4 קומות, שכולל אולם ספורט על הגג ומרפסת ענקית זמינה לקומות הגבוהות, מחיצות שקופות ומרחבי עבודה פנימיים צבעוניים ושמחים, עם המון נוף פתוח עם צמרות עצים. אם מעניין אתכן ואתכם לראות ולשאול כיצד יוצרים פדגוגיה אחרת בשילוב אדריכלות ייחודית, אנחנו כאן מחכים לכן במרפסת. 

ליואי דבוריינסקי אדריכלים – Livay Dvoriansky Architects

בית הספר גבעון
דילוג לתוכן