סיפורם של ילדות ילדים ונוער - חסרי המעמד

"כולנו שונים ביחד"

ילדות וילדים  ובני נוער שהם חלק מהפסיפס של החברה הישראלית, ילדי מהגרי עבודה ומבקשי מקלט.

איך מייצרים חינוך בדגש על רב תרבותיות, על זכויות אדם, על ערכים אוניברסליים ועל סובלנות?

נצא לדרך...

אשכול גנים ירדן וכנרת לצפייה במיקום בגוגל מפות מציג שותפות אמיצה, כבוד הדדי ורב תרבותיות. אחד עשר גנים, שהם חלק מבית חינוך חם, יציב ומחויב לילדי הקהילה הזרה ולמשפחותיהם. לאורך השנה שוקדות נשות החינוך העובדות באשכול על טיפוח הילדות והילדים והעצמתם האישית והרגשית, בדגש על רב תרבותיות, חברות וערבות הדדית, באמצעות שילוב מוזיקה, אמנות, דרמה ואהבת הטבע.

בגינה שלנו בבית הספר הירדן לצפייה במיקום בגוגל מפות יש צמחים מושכי פרפרים 🦋 וצמחי צוף נוספים, יש גם חוות תולעים שתזרז את תהליך העבודה ביצירת קומפוסט שיידשן את האדמה, שבה אנו שותלים. פרויקט חקלאי הירדן הוקם כדי להכשיר את תלמידות ותלמידי בית הספר והקהילה המקומית לגידול ולצריכה של פירות וירקות בטכנולוגיות חקלאיות מהמתקדמות בעולם. אנחנו נשמח שתבואו להכיר אותנו.

לראות את הקשת

קהילת בית ספר קשת לצפייה במיקום בגוגל מפות שמה לעצמה את ערך השוויון כערך מרכזי, במגוון רחב של דתות, של אורחות חיים, של מסורות וערכים.

בית הספר הוקם ב- 2018 וקולט את ילדיהם של פליטים ושל מבקשי המקלט מאריתריאה ומסודן ומהגרי עבודה ממערב אפריקה ואסיה, שמתגוררים בנווה שאנן ובשכונת שפירא. כיום לומדים בבית הספר, ב- 21 כיתות כ- 700 תלמידים בכיתות א'-ה'. בואו לראות את הקשת.

קמפוס ביאליק רוגוזין, לצפייה במיקום בגוגל מפות הוא קמפוס של מצוינות לימודית, שבו תלמידות ותלמידים לומדים באווירה משפחתית, בישום מיומנויות וכלים שיקדמו את עתידם ואת הצלחתם. הקמפוס ממוקם בדרום העיר ומונה כ- 1000 תלמידים, שלומדים בבית ספר יסודי, בחטיבת ביניים ובתיכון. התלמידים מגיעים מקשת רחבה של קהילות תרבות לאומיות, אתניות ודתיות.

הקמפוס פועל כמרכז חינוכי – טיפולי חברתי ומושתת על הגישה ההוליסטית, שרואה את התלמיד כחלק מתוך מכלול רחב (מורים מחנכים, עובדים, הורים, קהילה מורחבת), בדגש על רב תרבותיות כנגזרת של אפיוני אוכלוסיית הקמפוס.
בואו לשמוע את הקולות ולהכיר אותנו מקרוב.

דילוג לתוכן