מה הסיפור שלך?
הדרה ואדרה של
בנות ובני נוער

אנחנו מחויבים להקנות לבוגרים שלנו את הכלים, את הערכים, את הידע ואת המיומנויות שיפתחו בפניהם עולם שלם של הזדמנויות. הקשיבו לסיפורים של התלמידים והתלמידות ובאמצעותם הכירו את מערך המענים העירוניים – מסגרות טיפול, חינוך ושיקום לבני ובנות נוער, מרקעים שונים.

 

נצא לדרך...

פנימיות ובתים חמים

משמשים בית בעבור ילדים וילדות ובני נוער שאינם יכולים לגדול בבתיהם. הפנימיות מהוות מסגרת חוץ ביתית בעבורם, לצורך השגחה וטיפול וכדי לאפשר להם חזרה לבתיהם כשהם עצמאיים.
הבתים החמים הם מסגרות ביתיות למתבגרים ולמתבגרות, בהם מקבלים תמיכה לימודית, רגשית וחברתית. המתבגרים זוכים במקום להזנה, סיוע לימודי והעשרה.

הפרח בגני מרכזי טיפול לילדים ונוער, היא רשת מרכזים חינוכיים טיפוליים לילדים, למתבגרים ולהוריהם, הרשת הוקמה כמענה לצורך גדל והולך בקבלת שירותים טיפוליים, חינוכיים וייעוציים לילדים ומתבגרים .

ייחודם של מרכזי הפרח בגני הוא בעבודה המערכתית עם כל הגורמים הרלוונטיים באזור שבו הם פועלים (שירותים חברתיים, חינוך, שירות פסיכולוגי, מערכת הבריאות ועוד) צוות המטפלים שלנו הוא רב מקצועי, וכולל פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מטפלים באמנות ממגוון התמחויות פסיכותרפיסטים, מטפלים משפחתיים, ממגוון דיסציפלינות טיפוליות.

בפרח בגני מתייחסים לעולמם של הילדים והמתבגרים בכל היבטי חייהם – המשפחתי, הלימודי והחברתי – מתוך אמונה שכל המרכיבים שזורים זה בזה ומשפיעים על איכות חיי הפרט והקהילה.

המרכזים פועלים ב: כפר שלם רבתי, שפירא, קריית שלום, נווה עופר, התקווה עזרא, הארגזים ויפו

מוזות, בית ספר תיכון לאמנויות ביפו העתיקה, המעניק הזדמנות שנייה לבנות ובני נוער אשר נשרו ממסגרות בעקבות משברי חיים ומצבי סיכון ובכל זאת מבקשים באמצעות  לימודי אמנות לסיים את לימודיהם ולהיות זכאים לתעודת בגרות. התפיסה במוזות נשענת על עקרונות ואוריינטציה פסיכואנליטיים.

אבל זה לא כל הסיפור. את בית הספר הקימו ומנהלות שתי נשים – ורד וליטל – והוא משמש עבור לא מעט נערים ונערות הזדמנות ראשונה ללמוד אחרת מתוך תשוקה לאמנות ואף להצליח מאוד. צוות מוזות, מעניק הזדמנות ליצירה ולימוד ומביא לביטוי יכולות אישיות ויצירתיות.

מרכז קידום נוער שערי ניקנור הנו מרכז הוליסטי הפועל בקהילה הערבית ביפו החל משעות הבוקר ועד שעות הלילה מדי יום. במקום פועלות מספר מסגרות: בשעות הבוקר תכנית הילה המיועדת לבני נוער אשר נשרו ממערכת בתי הספר השש ושלוש ארבע שנתיים. המסגרת מאפשרת לבני נוער אלו הזדמנות שווה לסיום תעודת 12 שנות לימוד ובגרות מלאה.

בשעות הצהריים פועלת בימים א ג ה מסגרת בית חם המיועדת ל15 מתבגרים תלמידי כיתות ז עד ט מבתי הספר ביפו. במקום, מקבלים הנערים ארוחת צהריים חמה, הוראה מתקנת, פעילות קבוצתית למניעת התנהגויות סיכון והגברת החוסן וליווי פרטני.
בשעות הערב פועל מרכז נוער המיועד לכלל בני הנוער בשכונה, נערכות פעילויות חברתיות וקבוצתיות, כולל פעילויות ספורט, חברה והפגה. כמו כן, פועל במקום צוות עובדי חינוך-טיפול אשר נותן מענה ליווי פרטני של בני נוער במצבי סיכון גבוה לנשירה, שוטטות, עבריינות, הזנחה ובדידות ברחבי שכונות הקהילה.

צוות המרכז עובד בשיתופי פעולה פנים וחוץ מחלקתיים עם צוות הביקור הסדיר, אכפת בלילה, בתי הספר, מחלקות הרווחה וגורמי קהילה.

אכפת לנו! בלילה!

הנוער של היום הוא לא הנוער של הלילה? בואו להכיר מקרוב את הסיפור של חבורות הרחוב והמבוגר המשמעותי, דרך צוותי הנוער של המחלקה לקידום ילדים ונוער, אשר מאתרים בני ובנות נוער ונותנים להם מענה מידי. תפגשו אותם במאהל, בשכונה, או בניידת של  "אכפת בלילה" המסתובבת ברחבי העיר ודואגת לנערות ולנערים שצריכים תמיכה, סיוע או סתם לשבת לדבר. אם נתקלתם בה באחת הלילות, אתם יותר ממוזמנים לקפוץ ולהגיד שלום.

דילוג לתוכן