כשיצרנות ולמידה
נפגשים

עולמות שונים של יצירה ויצרנות, מייקרינג ולמידה, שמשתלבים באופן טבעי, בתפיסה ההולכת וצוברת תאוצה של למידה על ידי עשייה.

על כל אלה נשיב במפגשים מרתקים במרחבי למידה יצרניים חינוכיים.

 

נצא לדרך...

הכי מיוחד והכי תל אביבי-יפואי הוא המודל של אשכול גנים המשלב בתוכו כמה גנים ולהם חדרי מלאכה, כמו נגרייה, סנדלרייה וכל מה שמפתח מיומנויות וכישורי חיים. 

באשכול גנים ברטונובלצפייה במיקום בגוגל מפות לב ליבה של העשייה היצרנית שוכן בעמדת חומרים עשירה המעודדת פעילויות של
תכנון, בנייה ויצירה. בקרטוניה הילדות והילדים מתנסים בבנייה תלת ממדית של מבנים גדולים מהם, מתמודדים עם בעיות בנייה
וגם יוצאים לגינת הירק ומתנסים בגידול ירקות והנבטת זרעים. ובאשכול גנים פרדסים לצפייה במיקום בגוגל מפות הנמצא בצפון מזרח העיר הילדים והילדות חוקרים ויוצרים במרחבי השדה הסמוך ומטיילים לנחל פרדסים.

עמלנות הנו ערך מוביל בבית חינוך א.ד. גורדון לצפייה במיקום בגוגל מפות השוכן ברחוב הירקון אל מול הים ובו לומדים תלמידים מכיתה א' עד כיתה ט'. בבית הספר שוכנת קהילה פעילה, השותפה בעשייה החינוכית הייחודית, על פי משנתו של א.ד. גורדון שערכיה המובילים חברה, עבודה ושוויון. התלמידות והתלמידים מנהלים את חברת הילדים כחלק ממנהיגות חברתית אקטיבית.

 

בית ספר אנוך, לצפייה במיקום בגוגל מפות מסגרת חינוכית  מיוחדת לתלמידים  עם מוגבלות שכלית קלה. לצוות היה חלום לחבר בין למידה ויצרנות ולאפשר לתלמידיהם שילוב בשוק העבודה, להשתכר בכבוד ולהפוך לבוגרות ולבוגרים עצמאיים. החלום הפך למציאות ופותחו תחומי הכשרה: תחזוקת מוסדות, טיפול בילדים וגננות 

לא הרחק משם באשכול גנים יד אליהו, לצפייה במיקום בגוגל מפות דרך אמנות פלסטית ונגרות יוצרים ושוזרים כל יום מחדש ערכים חשובים של איכות סביבה, קיימות ומחזור. ברבות מהפעילויות משתתפת המשפחה כולה לחוויה המשלבת למידה, קהילתיות, והרבה שמחה. 

בית ספר ונצואלה-קלישר לצפייה במיקום בגוגל מפות לתלמידים ולתלמידות עם לקויות מורכבות, שיתוק מוחין או תסמונות נוירולוגיות אחרות, שמרביתם אינם עצמאיים ונעזרים באמצעי תקשורת. תכנית הלימודים תואמת גיל וכך עוסקים תלמידיי החטיבה הבוגרת בתעסוקה המונגשת ליכולותיהם המוטוריות תוך שימוש בעזרים טכנולוגים שונים. תלמידי החטיבה הבוגרת עוסקים בנגרות, גינון וקדרות. מקווים לראותכם בין אורחינו.

 

דילוג לתוכן