דמוקרטיה וחיים
משותפים

תלֿ אביב-יפו עיר של מורכבויות שלא תמיד רואים במבט ראשון.
כיצד נותנים ביטוי לכולם כחלק מן הסיפור השלם של העיר? כיצד מייצרים חינוך לחיים משותפים בעיר כל כך מגוונת?

מוזמנים להכיר מקרוב כיצד שוזרים ערכים כמו דמוקרטיה, פלורליזם, מגדר ושוויון בעשייה החינוכית ואת האתגרים והאפשרויות לייצר חינוך שווה למגוון אוכלוסיות.

נצא לדרך...

אשכול גנים בובליק  לצפייה במיקום בגוגל מפות

נמצא על גדות נחל הירקון. האשכול הוא מיקרוקוסמוס של החברה ומאפשר הזדמנות לייצר שיח מכבד, סובלני ושוויוני, מודל לחיים שבחוץ. באשכול לומדים יחד ילדים וילדות דתיים וחילוניים. לכל גן צביון ייחודי משלו וכולם יחד מייצרים את המשותף המכבד שלהם, עם כבוד ועם מקום לשיח פתוח. באשכול על אף השונות הקיימת, הגנים מהווים רקמה אנושית אחת. 

בקרית חינוך יפו, לצפייה במיקום בגוגל מפות  בית ספר עירוני ז' יוצרים עתיד משותף | في حرم التعليم بيافا يتم خلق مستقبل مشترك, מהווה בית חינוך לתושבות ולתושבי יפו והשכונות הסמוכות. קהילת התלמידים מגוונת, רב תרבותית ורב דתית, שמכילה את הייחודיות של כל תלמיד ומעצימה את המשותף לכולם. בכל יום מחדש הבחירה היא להוביל ולחנך לערכים של סובלנות, ערבות הדדית, פלורליזם ואהבת אדם באשר הוא אדם. בית הספר נמצא בהתחדשות ובצמיחה ומעודד יזמות ומצוינות מדעית.

מעבר לכביש, בסמוך, תפגשו בית ספר דו-לשוני "כולנא יחד"  المدرسة ثنائية اللغة "كُلُّنا ياحد" بيافا  לצפייה במיקום בגוגל מפות  עברי – ערבי רב תרבותי.  אז איך יוצרים חינוך לשותפות?  נדרשת חשיבה אחרת, אמונה בכל ילד וילדה ורצון לעטוף באופטימיות, בשמחה וביצירתיות.

בואו לראות איך יוצרים כל יום מציאות חדשה.

לא משנה מאיפה אתם באים ומה הרקע שלכן, צריך לחלום ולפעול להשגת החלום…  זה ה"אני מאמין" של צוות החינוך בבית ספר  עירוני נווה צדק, לצפייה במיקום בגוגל מפות  לתלמידים ולתלמידות בעלי לקויות למידה מורכבות. היסוד הרב- תרבותי, הוא מאפיין המרכזי של בית הספר ולאור זאת הפעילויות ותכניות הלימודים פונות למגוון האוכלוסיות כדי שכל תלמידה ותלמיד ירגיש בבית, בלי קשר לצבעו, מוצאו ודתו.

איך יוצרים חינוך משותף בין חילוניים לדתיים? איך לומדים זה מזו? איך לא מחנכים להעדפה של אורח חיים אחד על משנהו?
בבית הספר המשותף תל אביב לצפייה במיקום בגוגל מפות מוצאים את התשובות יחד. התלמידים והתלמידות מגיעים מבתים חילוניים, דתיים ומסורתיים. אורחות החיים בבית הספר  משלבים שגרה יום יומית, שבה מתקיימות פרקטיקות חילוניות לצד דתיות, וסביבן נערך שיח מתמיד. נשמע מעניין? בואו לשאול שאלות  ולשמוע את כל הקולות.

בית הספר גשר לצפייה במיקום בגוגל מפות בית ספר משפחתי ורב תרבותי ביפו, ללקויות למידה מורכבות. התלמידות והתלמידים מגיעים מקשת רחבה של קהילות אתניות ודתיות. איך יוצרים גשר בין התרבויות?  בואו להכיר את המודל החינוכי, החברתי והקהילתי, שמעניק כלים לחוסן חברתי ומיומנויות להתמודד עם קונפליקטים ואתגרים.

האם ניתן להפוך את בית הספר למקום שבו ניתן לדבר על הכול? להרגיש בבית? כן, בבית ספר הגליל לצפייה במיקום בגוגל מפות מעיזים חולמים ומגשימים, תראו כמה זה טבעי להיות יחד, בקהילה משותפת שמגשרת על הבדלים שפתיים ותרבותיים ושבנויה ממרקם אנושי מגוון כמו תושבים ותיקים, עולים חדשים ומהגרי עבודה. איך יוצרים מקום לכל אחת ואחד? איך נותנים לכל הקולות להישמע? נשמח לשתף, לספר ולחשוב יחד. 

דילוג לתוכן